'If LEAN is the solution what is the problem' cover
If Lean is the solution – what is the problem?
'The LEAN design solution' cover
The Lean Design Solution
Staying LEAN: Udvikling, ikke kun overlevelse © Leanteam 2009
 Staying LEAN: Udvikling, ikke bare overlevelse
Lean Værktøjskassen 2.0
Lean Værktøjskassen 2.0
Den Nye Lean værktøjskasse

Lean værktøjskassen

Six Sigma og kvalitetsværktøjskassen

Six Sigma og kvalitetsværktøjskassen

Værktøjskassen 2.0
Værktøjskassen 2.0 & Den Nye Lean værktøjskasse
Den Nye Lean værktøjskasse & Six Sigma og kvalitetsværktøjskassen
Den Nye Lean værktøjskasse & Six Sigma 
Værktøjskassen 2.0
Værktøjskassen 2.0 & Six Sigma
The Lean Toolbox for Service Systems (UK)
The Lean Toolbox for Service Systems (UK)

Figurer

2084 - Simon Q

KØB NU 


Lean Værktøjskassen 2.0 © Leanteam 2009

Pris Kr. 349,00 eksl. moms


Lean Værktøjskassen 2.0

John Bicheno har et velfortjent ry for at besidde en viden om værktøjer og teknikker til brug for performanceforbedringer, der er et leksikon værdigt. I dette kompendium udvider han sit repertoire til at omfatte serviceorganisationer. Bogen indeholder et overflødighedshorn af værktøjer, hvis praktiske anvendelse vil tiltale alle ledere og Lean eksperter.

Men hvad handler det om? Det er ikke et spørgsmål om at vælge værktøj, men om, hvad problemet er, og om jeg forstår mine problemer? Taiichi Ohnos favoritord var forstå. For at forstå problemer og efterfølgende udnytte forbedringsmuligheder, bliver vi nød til at lære hvordan vi analysere arbejde og lære hvordan vi som virksomhed undgår at blive vildledt af ledelsens nuværende formodninger om problemerne og deres årsager.

Ohno insisterede også på aldrig at samle på metoder. Havde vi taget hans ord til os, havde vi måske undgået de dårligt ledede forsøg på at overføre værktøjerne, der er udviklet til produktionsmiljøer, til serviceorganisationer. De offentliggjorte historier om fejlslagne implementeringer har skadet Lean’s gode omdømme og bremset mulighederne for signifikante forbedringer. Dette kompendium er et belejligt bidrag, der sikrer serviceorganisationer en professionel vejledning. Vi skal huske på at Ohno ikke kaldte sin nyskabelse Lean – faktisk ville han ikke have det hed noget. Han kunne måske forudse faldgruberne ved et navn.
Ohnos bidrag var en dybtgående udfordring af ledelsesparadigmet. Han lærte den ikke-intuitive sandhed. Jeg håber, at denne bog hjælper dig med at også at finde den.

John Seddon
Managing Director, Vanguard Consulting
Visiting Professor, LERC, Cardiff University

Specielt for den danske udgave har John Bicheno opdateret bogen, samt skrevet en række nye afsnit, der ikke findes i den engelske udgave.